torsdag 8 april 2010

Äntligen en hoj som funkar!

Har idag varit på GMC,s verkstad för att felsöka min trilskande motorcykel. Efter ungefär två timmars felsökande med datorer och alla upptänkliga sorters instrument har mekanikern inte hittat nåt fel, då går han och kollar BMW,s felbank på deras intranät och se där fanns svaret! Som jag misstänkte så var det ett tvättäkta skitfel. Jag hade kommit åt gasvajern som går till höger insprutningsspjäll troligen när jag demonterade luftfiltret så att den hade kommit ur läge lite grann och därigenom stod spjället lite öppet och då tolkar omborddatorn det som nåt fel och den cylindern hoppar inte igång. Det var bara att pilla lite på vajern med en skruvmejsel och sen funkade allt som det ska igen. Kostnad 1250 kr, det tycker jag var ganska OK för skulle jag ha hittat det felet själv så hade jag säkert blivit galen på kuppen det gick nämligen inte att se med blotta ögat att det var nåt fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar