lördag 12 juni 2010

Dag 2




Så var då dag 2 avklarad vi anlände till Strömsund kl 14:10 efter en dag med himmel och helvete. Det började med hällande regn och avancerad offroadkörning på såphala sandvägar med 2 dm djupa spår. Gårdagens fatala fall med tillhörande fotskada medförde att jag inte kan stå och köra och inte heller stötta med vänsterfoten så det var bara att kasta in handuken. Vi vände och tog 45,an till Östersund i regnet. Klarade mig kanske 3 mil innan vattnet började tränga igenom det gamla stället och då blir det kallt som sjutton kan jag lova. dom sista 5 milen in till Östersund hade regnet slutat och vinden började att torka upp kläderna lite grann.
Efter lite bensin, fika och godis så bestämde vi oss för att leta upp rutten igen och det var då som vi kom till alla grusvägsälskares himmelrike. Vilka vägar trots regnet och den skadade foten så tror jag att det är en av dom bästa dagar jag haft i sadeln. Makalös natur, små gräsvägar, berg och dalbane vägar med skitbra grepp och milslånga raksträckor. Allt skakat och blandat i en underbar röra. Kan knappast bli bättre men vi får väl se kommande dagar.
När vi kom fram till Strömsund blev det en god pepparstek på en av dom lokala pizzeriorna.
Dagens noteringar: 365 km, medelhastighet 74,7 km/h och dagens förbrukning blev 22.33 l 98 oktan.
I dag har jag dessutom noterat nytt personligt hastighetsrekord på grus med 187 km/h, hade siktet inställt på 200 men när jag passerade 185 så kom jag på att dom grovmönstrade däcken är godkända för 165 och då svek modet lite;-)



























































































































































































































































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar