söndag 20 juni 2010

Dag 9, Hemresan

Sista dagen på äventyret börjar även den i ösregn men vi bestämmer oss ändå för att testa om det går att följa den planerade rutten. Till att börja med så följer den slingrande asfaltvägar runt Orsasjön. Det visar sig ganska snart att vi får stora problem med sikten och speciellt Micael som har en ögoninfektion som inte har läkt ut ordentligt. Detta gör att vi till slut tar 26,an till Sveg med en förhoppning att vädret ska bli lite bättre. när vi tankar i Sveg så upphör regnet och vi återvänder till rutten och far vidare mot Säfsen där vi ska stanna till ett tag och besöka Adveturedays. När vi närmar oss Säfsen så börjar det dyka upp andra motorcyklar på vägarna och man får ta det lite försiktigt så att man inte möter någon på full sladd i nån krök.
Väl på plats i Säfsen så visade det sig väl inte vara så mycket att se men vi passade på att få oss lite lunch i alla fall. Vi besökte även min och Micaels arbetskamrat Bertil som har en stuga i Gravendal inte långt från Säfsen, där bjöds det på kaffe med rabarberpaj och vaniljsås. Det satt fint kan man säga. Tackar så mycket Bertil och Anna-Greta.
















Den här kan man säkert också ha kul med!
















Hos Bertil och Anna-Greta.
















Efter fika och rabarberpaj så fortsatte vi mot Kristinehamn, som vanligt när man börjar närma sig hemmet så tog till slut hemlängtan över och i Nykroppa lämnade vi grusvägarna för denna gång och fortsatte resten av turen på 26,an.
På en parkeringsficka utanför stan avslutade vi och skiljdes åt för den här gången.
















Senare på kvällen träffades vi igen och hade en liten grillfest hemma på hos mig och Helena där vi summerade turen och hade det allmänt trevligt, Tröttheten tog dock ut sin rätt hos oss och det blev en ganska tidig kväll.
Därmed avslutar jag denna blogg och jag hoppas att ny tycker att det varit trevligt att följa våra äventyr på den här resan genom Sverige, själv tycker jag att det varit kul och faktiskt lite lärorikt att dokumentera det hela. Det är inte omöjligt att jag kommer tillbaks med nya äventyr framöver.
Samtliga mina bilder från resan kommer att läggas upp i ett album på Facebook där ni som är mina vänner där kan titta på och kommentera dom.

Tack och hejdå
Håkan Johansson

5 kommentarer:

  1. Jag vill tacka Håkan,Micke ock Henke för en underbar resa/Putte :)

    SvaraRadera
  2. Gött att ni tog er hem i regnet .
    Tänkte allt på er !

    Bra kört !

    // Humpe

    SvaraRadera
  3. Kul att följa er resa, tack för det. Ser fram emot att få följa er nästa på bloggen.

    /VBBD

    SvaraRadera
  4. Ser fram emot flera äventyr med dig vid tangentbordet! Kul!

    SvaraRadera
  5. Vilken resa - häärligt!

    SvaraRadera