fredag 4 juni 2010

Nya däck

Nu har det investerats i nya däck inför den förestående trippen. En uppsättning Continental TKC80 inköpta på HAGA-däck till det facila priset av 3400 riksdaler. Det är ju så att man baxnar, erfarenhetsmässigt så är det nog inte så mycket kvar av dom när vi kommer hem men vi får väl se det kanske blir lite lugnare tempo än vad det brukar. Det är ju som sagt ganska så mastiga dagsetapper och det kan nog vara svårt att hålla koncentrationen uppe hela tiden och då är det bäst att dra ner på tempot en aning.
Hojen får nog stå parkerad fram till avfärden nästa fredag nu och jag tar bilen upp till jobbet i Hällefors i stället.

Tack "Schidan" för din kommentar till det föregående inlägget, det är kul att se att nån läser bloggen. Jag skulle egentligen vilja ha en räknare så att det gick att se hur många läsare man har men jag har inte kommit på hur man fixar det än. Tacksam för tips! Angående sadeln på GSA,n så kan jag bara hålla med, det kanske inte är "marknadens värsta pinoredskap" men speciellt bra är den i alla fall inte. Jag har allt funderat på en Touratech-sadel av mer än denna orsak. Det första som hände när jag fått hem cykeln var nämligen att när jag lyfte på sadeln för att kolla hur det såg ut under den så lyckades jag ju naturligtvis att knuffa till den så att den föll ner på golvet och träffade på vägen en vass pallbock som självklart gjorde ett litet hål i bakkanten. Kändes ganska surt ska jag säga. Ny sadel får dock vänta, men det kan kanske bli en vinterinvestering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar